söndag 4 december 2011

Slädfärd!

John tar ner hästarna till släden


I veckan testade vi Ranger och Rooster inför vinters slädturer.
Det var jättekul och gav mig riktig julstämning, Spring Lake är som en vintersaga.
Själv har jag börjat att tömmköra en av våra kallblod, vi hoppas att hon kommer vara redo för att dra en singelsläde om ett par veckor. Shilo är redon inkörd men med lite trubbel de senaste gångerna så slutade de att använda, så nu blir det massa markträning och mycket motion för mig. 

min cowboy är duktig på att köra han också

bjällerklangbjällerklang

Jordon och Simon är och hämtar julgranen i skogen

Sunny, världens bästa Sunny



I fredags var det julbord i 100 mile men kyrkan, massor med mat och efterätter, saknade dock de svenska klassikerna  men ska nog överleva detta året, kommer ju få svenska mat nästa jul igen. Underhållningen var så rolig, och de har så mycket humor, gamla som unga. Det underlättar att deras kyrka är väldigt lik vår, lite mer gospel bara.
Idag hade vi kyrkans ungdomsgrupp här för lite ishockey och mat. De är så trevliga, och det var verkligen en lyckad dag, ska möta upp med dem i 108 mile nästa vecka, är roligt att få lite nya vänner, både för mig och Jordon.
Jordon överraskade mig på isen idag, han var så duktig på att åka skriskor, kan bara säga: WhaWWoo

Hoppas jag ska hinna uppdatera mer under veckan!
Massa kramar till er och  saknar familj och vänner så mycket,
men försöker sysselsätta mig så jag inte går och deppar ner mig.
xoxox 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar