söndag 1 april 2012

Jag är en fattig bonddräng men jag lever ändå, dagar går och kommer medans jag knogar på!
Ja ni får ursäkta att det har dröjt med ett nytt inlägg men ranchlivet rullar på för fullt just nu, massa kalvar och kor som inte kan ge tillräckligt med mjölk. Sedan har vi haft två stugor som renoveringsobjekt, slipat alla timmerstockar så nu är det bara målningen kvar.
Jag har också blivit utsedd till barnflicka till ägarnas underbara fosterson, trots min okunnighet av barn med sådan förståndsnedsättningar. Men jag får väl improvisera och hoppas på det  bästa!
Något som är helt fantastiskt är att min älskade fästman äntligen har fått sitt pass, vilket i sin tur betyder att det är dags att ringa ambassaden i Ottowa och börja jobba på hans uppehållstillstånd! Önskar att vi kunde åka hem imorgon till alla nära och kära där hemma. Saknar alla otroligt mycket! Längtar efter att mina tre prusiluskor som kommer hit i Juni, Emma Jannike och Fia! Även om de bara är här för några dagar kommer ni uppskattas otroligt mycket av lilla mig!
Idag fick jag ett mejl av en arbetskamrat hemifrån, Tack Monica! Det är alltid lika roligt att få lite uppdateringar  om vad som händer på andra sidan Atlanten. Jag hade också en lite skypestund med systrarna igår, saknar dem mer än allt annat, nå väl finns fler som ingår i den kategorin.
Även om jag verkligen gillar detta livet är det lite tufft att vara inneboende så här länge. Jag längtar efter att kunna få titta på vilken film jag känner för, äta godis var som helst inte behöva vara inlåst på sitt rum, kunna vara ledig en "heldag", äta när man känner för det, kunna ta bilen och åka en sväng, ja det finns en hel del saker som man inte riktigt kan gör här. Det är lite som en lägerskola ibland! Men jag älskar att få spendera tid bland mina underbara hästar. Kommer verkligen att sakna dem när jag kommer hem, men jag har ju mina pållar hemma också!
Lite snabb uppdatering men jag lovar att komma med mer snart, förhoppningsvis om positiva besked om tillstånd för vår Sverigeflytt!
Massa pussar och kramar till er alla! Och håll tummarna för Jordons ansökan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar