torsdag 19 april 2012

Årets första dopp i Spring Lake är avklarat, även om isen fortfarande ligger på 80% av sjön. Uppfriskande!
Krokusar och scilla blommar i landen, och påskliljorna är på god väg. Allt är förberett in för sådd i växthuset och alla land har blivit omhändertagna. Så jag tror faktiskt att sommaren kommer snart även om vissa snödrivor fortfarande gömmer sig i skogen och sjön mesta dels är frusen.



Allt har varit lite tungt den sista veckan då Elin och Lovisa miste en vän hemma i Sverige. Det är alltid sorgligt när någon så ung dör och det känns extra jobbigt när man är så långt hemifrån. Så jag har full förståelse att de kommer att ändra sina planer och åka hem tidigare,även om jag kommer saknar dem.
Nu är jag också nyblonderad för kvällen, härligt att bli av med den hemska utväxten. Tack Lowa för hjälpen!


Ang. Jordons ansökan så är alla papper inlämnade till migrationsverket och jag har pratat med en tjej från ambassaden som är utsänd till Vancouver som konsult. Så inom de närmsta veckorna kommer jag och Jordon att åka ner för en intervju. Jag hoppas att allt kommer att lösa sig snabbt och bra.


I helgen är det inomhusrodeo i Williams Lake men vi får se om jag kommer dit eller inte än. Men det spelar ingenroll för min del. I helgen är nämligen herrskapet bortresta för bröllop vilket betyder att jag och min prins kommer ha mer tid till tillsammans!

Till vi hörs igen: Skeppåhoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar