torsdag 16 februari 2012

Årets första semla!
Första gången jag bakat en helt hemmagjord semla! Till och med mandelmassan fixa vi själv. Varit en bra dag idag, vi har städat och bakat och pratat med hästarna! Igår kom ännu en ny tjej till ranchen, men hon är kanadensare så inget nytt språk att till föra. Just nu är vi tre svenskor och fem kanadensare så vi ligger inte långt efter.

Min häst där hemma har lidit av en svår botad hosta under en tid men nu hade äntligen veterinären hittat orsaken och en var lätt botat, så min mamma och jag så klart är lättade. Saknar mina små djur och det är alltid svårt när man är så långt borta och de blir sjuka, men så tur är har jag världens bästa familj så jag vet att de inte far illa ett dugg. Men jag hoppas att de saknar mig lite iallafall!  Min hund Oliver vägrar prata med mig genom skypen efter att jag visade att jag hade tagit med mig en av hans gosedjur, och han förstod att han inte kunde få tag i den genom datorn. Så nu låtsas han sova varje gång jag ringer hem på skypen, knashund!

Imorgon åker John och Myrna till Vancouver på begravning och de tar med sig Dan så vi får klara oss själva tills lördag, men tror inte att detta ska bli något större problem. Tiden kommer gå fort då vi ska skotta fram
isrinken på sjön och sedan ska tjejerna få prova på några av hästarna tänkte jag! Just nu väntar jag på att Jordon ska komma hem ifrån 100 mile, han och Alex åkte in vid 6 men är inte tillbaka än. Bäst för honom att han uppfört sig säger jag bara, han överdrev inte riktigt på alla hjärtan så han har ett par pluspoäng att tjäna ihop och det vore inte bra att förlora ytterligare poäng! Han skulle vara hemma vid 8-8.30 och nu är den 9 så snart börjar nedräkningen! Ja jag vet att jag låter grym och kontrollerande men man ska ju lita på sin kvinnliga magkänsla, de har min mormor och min mamma sagt och säkert så många mer än dom.

Tills nästa gång får ni ha det så bra och sköt om er allihopa runt om vi världen!
Massa pussar och kramar  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar