söndag 5 februari 2012

Då var det bestämt den 3 juni får jag mer Sverigebesök! Emma Fia och Lilla J kommer hit 4 dagar på besök, Kommer inte bli många dagar utan svenskor runt mig, så underbart. Idag känns allt lite bättre vilket är skönt. Självklart börjades dagen med att fixa frukost och sedan göra sig redo för kyrkan. Jag gillar verkligen pastor i deras kyrka, han har humor och massa med positiv energi. Han babblar inte på om massa tunga måsten och uppläxningar om hur dåliga och "syndiga" alla mänskliga varelser är, han är modern och lättsam. Många äldre i kyrkan är inte riktigt nöjda med honom, han är lite för glad tror jag. Trots att han säkert är runt 60 års åldern är han mycket populär bland de yngre, tyskarna som varit med i kyrkan tycker också han är för flummig men antar att de är vana vid den katolska kyrkans kalla vibbar.

Efter gudstjänsten hade John och Myrna bjudit hem en familj som jobbat för dem under några år. De hade barn i Dans (John och Myrnas fosterson) ålder så de höll till på isen och spela hockey hela eftermiddagen. Jag hade bestämt mig för att ta ut min lilla Suger på en liten ritt så hon slapp tänka på hur mycket hon saknar sin lille baby. Och lyckliga Lisa fick sällskap! Jordon bestämde sig för att vara lite social och följa med sin flickvän... Otroligt men mycket uppskattat! I början följde han med mig ut hela tiden men de verkar vara sant så som alla säger; Så fort de blir lite seriöst så slutar allt uppvaktande nästan helt, haha. Vi hade iallafall en mysig stund och kunde prata ostört för en stund. Det är nog det jag saknar mest i vår förhållande, vi är nästan aldrig själva, och man pratar inte på samma sätt när man har massa andra människor runt om. Vi kan inte prata om Sverige och framtiden för då har vi tre andra näsor som lägger sig i, och det är faktiskt bara mig och Jordon det berör, för jag kommer inte bjuda med de andra så de behöver inte vara oroliga!

Ja då var denna veckan slut, dags att krypa ner i en nybäddad säng med nytvättade lakan, mmm!
Upp tidigt imorgon och åter igen servera frukost, jipppi! Saknar er alla fortfarande men känns lite lättare! Vet ju att ni finns där hemma och väntar på mig!

Mammas favorit bild från min första Canadatripp, längtar till våren nu!
Massa Pussar och Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar