måndag 20 februari 2012

Efter en fullspäckad helg hos Jordon's morbröder och gammelmorfar, var det ganska skönt att återvända till ranchen igår. Jag älskar att vara hos hans morbror, men helgens släktträff blev lite över min energi nivå. Massor av nya namn och anknytningar att komma ihåg och dessutom all denna förortsslang. Eftersom de flesta i släkten bor strax utanför Vancouver är deras uttryck lite annorlunda så jag fick koncentrera mig ordentligt för att hänga med i bytena av samtalsämnen. Men alla var så snälla och välkomnande, de yngre visade en viss tendens till en viss lathet, men verkade som om de inte fått bättre vett, haha. För mig är det självklart att hjälpa till med disk och avdukning på fester som denna, men de flesta kollade bara lite konstigt och frågade om de också var tvungna att hjälpa till, en del blev dock tvingade till att hjälpa till av dess mammor som antagligen hade lite dåligt samvete av att se samma tjej hjälpa till i ett främmande sällskap utan ifråga sättning.  Så tack mamma och pappa för ett bra jobb, ni kan vara lite stolta över er älsta dotter!

Idag hade jag trotts min slöhet en mycket lyckad dag då jag lyckades fånga in flocken tre vildingar, varav två jag aldrig lyckats fånga innan. Så lycklig men förvånad, hoppas på samma fångst imorgon. Tjejerna här på ranchen lär sig snabbt och underlättar verkligen min vardag, jag är så glad över att ha dem här hos mig, även om jag vet att jag har två lite oroliga mammor hemma i Sverige som antagligen hade velat ha dem hemma, men jag lovar att skicka hem dem i bra skick.

Sitter ännu en gång och väntar på att min älskade pojkvän ska komma hem ifrån en tripp till stan med vännen Alex. Denna gången skulle han varit hemma mellan 9-9.30 och nu är klockan 9.35, men jag ska försöka att inte vara så paranoid denna gången. Förra gången han var sen hade jag en liten panik-attack men även om han var 3 timmar sen pågrund av ett spontant biobesök, så hade han iallafall skött sig så han förtjänar lite mer förtroende från sin pessimistiska flickvän. Jag fick iallafall tid att avsluta min bok under kvällen, vilken jag började att läsa den 5 november. Så ett litet bok tips till er som gillar romaner om hästar, vilda western och kärlek; läs Nora Roberts Kärlekens vidder! Jag får tack syster och svärbror för boken!

Jag hade tänk lägga ut lite bilder ifrån släktkalaset men min kamera ligger kvar i 70mile house så ni får vänta lite på mer bilder! Saknar er alla jättemycket och tänker på kära vänner och älskade familj!

Hittade en bild ifrån 70 mile, men den är ifrån isomras!
Detta är en av de 36 welsh m ponny och welsh cobs som finns på ranchen.
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar