måndag 27 februari 2012

Hejhå hejhå vi till stallet gå... eller nja inte stallet mer överallt och ingenstans.
Uscha  vilken helg, inte nog med att man varit lite vekare än vanligt så har veliga gäster och en massa jobb rört till det mer än vanligt. Började min söndags morgon med att nyvaken stressa ut i hagen, för att på en halv timma fixa i ordning 4 hästar för turridning. Hade inte ens tid att äta frukost tydligen, den hittade inte ner i min lilla magen fören halv tolv. Bara för att klaga lite mer så kan jag berätta att det var -18 grader och nästan en meter snö, men stá bor verkar väldigt förtjusta i detta "härliga" vintervädret! Jag vill bara ha vår, värme och sommar!
Jag och pöjka min åker ner till Misson på en liten fisketripp till helgen. Ska hälsa på bl.svärmor och morbror samtidigt. Vet att våra gemensamma utflykter inte uppskattas av vissa människor här på ranchen, men det är våran enda chans att få lite ensam tid tillsammans. Kan tänka mig att detta är något man klagar på när man har 3 småbarn och inte gör annat än och byter blöjar, känns inte som att vi skulle behöva ha detta problemet men som ni alla säkert vet så kan man ha, ursäkta min ärlighet, "samlag" om man är ensam med en person av det motsatta könet i mer än 10 minuter.  Japp så funkar det i detta huset. Så jag vill bara säga att jag förstår varför skilsmässorna är många här omkring, för att ingå ett äktenskap bara för att få chansen att lära känna en person känns som lite fel anledning.
Men mina små ankungar Elin och Lovisa är så bra på att muntra upp min vardag och Jordons också. Jag är så tacksam över att ha dem här, det kommer bli så tomt när de återvänder hem till Sverige i Maj!
Imorgon blir min lilla älsklig utan mat, fasta i 12h, för sen ska han ta massa blodprover. Han har ett hjärtproblem som har börjat spöka igen, hoppas verkligen att alla prover är bra. Vill inte att han ska behöva genom gå hjärtoperationer innan han kommer med mig hem. Så håll tummarna imorgon!

Saknar er jättemycket där hemma, här kommer små hälsningar till några av er;

Bella; Ha världensbästa semester och njut så mycket du bara kan!

Sara och Simon; Grattis till nya lägenheten, kan inte vänta på att få komma dit och hälsa på!

Tintin och Mio; Saknar mina skitungar och hoppas att Nettan å Bernt ger er massor av glassar!

Systramina; Saknar er så sjukt mycket, älskar er!

Massa kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar