onsdag 16 november 2011

En Ko På Aktion
Idag var vi på Koaktion i Willams Lake, även om jag inte är ett ko"fan" så hade jag riktigt roligt. Hittade en så söt kossa, kärlek vid första ögonkastet, men nu blir hon nog hamburgare istället! Den hade fel färg för att passa vår ranch. Jag blir lika förvånad varje gång jag hamnar på ett evenemang som detta, alla dessa cowboys med sina hatar och boots, lika självklart som en gummianka i badkaret! Jag älskar det, det känns som om man är i en film! Förstår att det finns så många böcker om ranchlivet. Allt är så romantiskt på något sätt, det hårda livet/ den fria människan.

I går spenderade jag och Madde hela eftermiddagen hos hästarna. Jag tog ut Espiranta, så  jag och Madde tog en runda i skogen med hästarna. Så fint med all snö på granarna. Ess behöver lite mer träning på av och påstigning men sen kommer hon bli en toppen häst. Hon är Palomino och skimrar som guld i solen, riktigt ögongodis!
Efter vår uteritt tog jag mig an Jordons häst, Brown Eyes. En liten appalosa, knappt riden alls, så där har jag mycket att jobba med men tror det kommer gå fint. I går övande vi bara på att svänga och gå rakt fram. Hon tycker fortfarande att det är lite skumt att ha någon på ryggen, med med lite tålamod och träning kommer Jordon att ha en riktig westernhäst om ett tag!

Imorgon åker John och Myrna på mässa och så då kommer jag och Madde få lite mer fritid, antar att den tiden kommer att spenderas bland hästarna. Vi ska försöka tolka bakom Joe en dag hade vi tänkt, haha antar att Jordon kommer vilja ha kameran framme då!

Lite tråkigt att internet är så dåligt här ute, har inte kunnat hålla något riktigt samtal med någon där hemma, men chatten funkar ju också. Saknar er alla där hemma! Men här finns så mycket att göra, att man alltid har något att pyssla eller jobba med!

Kommentera gärna! Vill ju veta hur ni har det där hemma också!

min lilla ko

Aktionen!

Madde, Christoffer, Simon, John & Jordon

1 kommentar:

  1. i dag fick vi ett långt samtal utan störningar kossan va fin ta hand om dej saknar dej kramar från oss alla

    SvaraRadera