fredag 11 november 2011

JA DÅ VAR JAG ÄNTLIGEN HÄR!!!!

Det är helt underbart att vara tillbaka på Spring Lake. Allt är som vanligt förutom att det ligger snö på marken och att jag har en go gäteborgare och en värmläning här. Lite svårt att separera svenskan och engelskan men jag jobba på det. Igår var jag ute på första turridningen och idag fick vi avmaska alla kor och kalvar, de sista kalvarna skulle också taggas och brännmärkas.
Dagen började jättebra med sol och lite varmare väder men precis när vi höll på att driva tillbaka korna till ett av fälten fick vi en snö och åskstorm över oss. Precis som Sverige, lita aldrig på vädret, hahaha!

Hade lite hemlängtan i Vancouver men den försvann när jag kom tillbaka till ranchen. I dag åkte Jordon till sin morbror och kommer inte tillbaka fören på Söndag. Han ska på begravning Kamloops så får väl finna mig i att han lämnar mig min första helg här i Kanada. Känns så underbart att få vara på samma plats i världen som honom. Vissa säger att distans bryter falsk kärlek men stärker den äkta, och med allt det vi gått igenom så måste vår vara äkta.

Jag och Madde har börjat planera Lucia! Och vi har sån tur att hennes kille Christoffer spelar gitarr. Lussekatter och risalmalta kommer också att ordnas, om jag kan få min underbara mamma att skicka hit ett paket med saffran, men det tror jag gärna hon gör! Linnet är med, men lyckades inte trycka ner kronan så vi får improvisera lite grann, men tror det kommer bli så fiint så!


1 kommentar: