onsdag 23 november 2011

Vill börja med att säga GRATTIS till världens bästa Skitunge på hennes 3 års dag! Skypa lite med henne idag, och hon ville komma hit och åka pulka. Saknar henne och lille Mio jättemycket.

Det andra svenskarna lämnade hastigt och lustigt, så Susanne för lära sig Luciasånger på tre dagar. Tvivlar inte på att hon kan lära sig dem! Längtar tills den 10:e dec, för då kommer hon att vara här.

Och vad har mer hänt?
Jag har börjat jobba med Jordon's häst, Brown Eyes, och idag var det round pen som gällde och hon var så lyhörd att jag har inga tvivel på att hon kommer bli en underbara "kofösar" häst.
I går var jag och Myrna i 100 mile och jag skaffade mitt först kanadensiska konto, gick lätt och smidigt. Och jag blev så glad när jag hittade chokladkalendrar i en av butikerna. Så jag köpte en till mig och en till min lille cowboy! Just det, i måndags körde jag för första gången bil här på andra sidan Atlanten. Jag tog Jordon till tandläkaren, han fick dra ut en av de bakre tänderna. Jag har inte ont av tandläkaren men när läkaren krossa tanden hoppa både jag och Jordon högt. Så nu går stakarn runt med en svullen kind, ser lite ut som han går runt med en pingisboll i munnen. Återbesök på måndag igen så får se om jag för köra lite mer bil då, hihi.

Allt känns så mer hemma denna gången, alla butiker, språket och allt runt om. Alla hästar verkar känna igen mig och allt flyter på. Vissa dagar är hemlängtan lite starkare än andra dagar men antar att det är naturligt när man vet att man inte kommer att se dem på så länge. Reglerna är lite mildare denna gången, nu får jag och Jordon hålla handen!!!! Kramas och pussas lite grann, hihihi! Men jag är fortfarnade inte tillåten att vara i hans stuga! Attans! Amen!

Ska försöka vara mer flitig här! XoXoXo
Jordon on Joe N Me on Jaz

Världens Bästa Skitunge! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar