fredag 25 november 2011


Vargar på sjön

Då har man varit på den årliga julparaden i 100 mile house! Påminde lite om kortegen hemma, men med massa julpynt. Och istället för årets stora händelser så hade alla företag och föreningar varsin del. Fick riktigt mycket julstämning. Jag spenderade dessutom förmiddagen med att dekorera julkakor i olika färger, så roligt att ha tid med sådant som man inte skulle tagit sig tid till hemma. Vi har fortfarande massor av snö och is på sjön. Idag var jag ute på min första tur med längdskidorna, så härligt att få upp pulsen lite! Kommer nog bli en hel del skidåkning detta året, vilket är helt underbart. Hoppas att vi snart kan prova isen också, älskar ju skriskoåkning så det vore ju inte fel. I går såg jag mina två första vilda vargar, på sjön, så vackra. Önskar att min kamera hade varit bättre för det var som en vacker tavla: två vargar på isen med en örn som flög över, solen sken dessutom.  Spring Lake är ett riktigt sagoland just nu.

Igår var Alex här på besök så vi passade på att åka in till 100 mile och titta på Breaking Dawn på kvällen, jag, Jordon, Simon och Alex. Inte varje dag man får med sig tre killar på bio, fniss. Men de uppskattade inte riktigt filmen lika mycket som jag, konstigt eftersom Edward är så schnyggg.


Jordon söker lite kärlek hos Simon efter Tandläkarbesöket

Mina Kakor


Igår red jag för första gången Chief, han påminde mycket om min egna lille häst hemma, så kommer nog bli en av mina favoriter. Ska bara byta bett på honom, tjejerna innan har använt ett alldeles för starkt på honom, vilket  jag tror har lett till att han bara springer ännu mer. Så nu ska vi se om jag har rätt. Jag tog också in Stormy i round penen, men han är så cool lugn att han varken är rädd för piskan eller  rösen. Han har ett helt otroligt lynne, hoppas verkligen att de kommer behålla honom. Ska bara komma på ett sätt att få honom att röra sig.

Julparad

Kanadensiska tomten har ätit lite för mycket i år!

Happy people!



1 kommentar:

  1. Härligt med snö och julparad. I dag har vi Jul marknad i byn very nice med storm och regn =( få se om jag tar mej in. ja har medvind dit och motvind hem.

    SvaraRadera